بزرگ‌مردی که نامش با تاریخ نیشکر عجین شد

بزرگمرد جاودانه ایران احیاگر صنعت قند و شکر ایران است که در تاسیس کارخانه شکر کوشید و برای رونق کشت شیرین چغندر و نیشکر، قدم‌های ماندگاری برداشت.

 

 

رسانه جدید بیستم دی سالروز قتل میرزا محمدتقی‌خان فراهانی معروف به «امیرکبیر» از صدر اعظم‌های بزرگ و نامدار دربار ناصرالدین شاه قاجار و بزرگ‌مرد جاویدان تاریخ ایران است.

امیرکبیر از نوادر تاریخ بود که روحیه متعهدانه و عشق عمیق او به ایران، این سرزمین را در مسیر پیشرفت قرار داد. هر چند دوران صدراتش اندک بود اما خدماتی ماندگار از خود برجای گذاشت. یکی از اقداماتش که گوشه چشمی نیز به خوزستان داشت، احیای کشت نیشکر در این استان زرخیر بود.

امیرکبیر شخصیتی آینده‌نگر نیز بود چون با بهره‌گیری از این خصلت‌ها، تصمیم‌های بزرگ و بسیار خوبی برای میهن می‌گرفت، زندگی این انسان وارسته مملو از عبرت‌ها، نکته‌ها و درس‌های حایز اهمیت برای الگوگیری مدیریت در کشور است.

رهبر معظم انقلاب نیز از امیرکبیر به عنوان یکی از نام‌های دارای افتخار در تاریخ کشور یاد کرده‌اند که در طول سه سال صدارت‌اش، خاطرات خوبی را به یادگار گذاشته است.

بزرگمرد جاودانه ایران احیاگر صنعت قند و شکر ایران است که در تاسیس کارخانه شکر کوشید و برای رونق کشت شیرین چغندر و نیشکر، قدم‌های ماندگاری برداشت. به پاس قدم‌هایش برای احیای نیشکر، نامش بر سومین کشت و صنعت نیشکری توسعه نشست.

۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۰۱
تعداد بازدید : ۶۳۸
کد خبر : ۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید